Brzeski Klub Karcianek Kolekcjonerskich

Zajęliśmy się stworzeniem marki dla klubu karcianek kolekcjonerskich. Stworzyliśmy nazwę, dobraliśmy kolorystykę, wykonaliśmy logo, a także zaprojektowaliśmy plakaty reklamowe i zrobiliśmy internetową.

Marka skierowana jest do ludzi inteligentnych, głównie młodych, którzy chcą spędzić nietypowo czas grając w kolekcjonerskie gry karciane. Tworząc nazwę marki i jej logo, użyliśmy skrótu b3K, czyli „brzeski” oraz 3x K – Klub Karcianek Kolekcjonerskich. Skrót jest łatwy do zapamiętania, a jednocześnie dość młodzieżowy. Młodzież w mieście Brzeg to społeczność głównie hip-hopowa i reggae, stąd taki dobór skrótowca. Jednocześnie uważa ona, że tego typu rozkrywa jest dla dzieci, a nie dla nastolatków, czy nawet dorosłych.

Kolorystyka została dobrana według następujących znaczeń:

– czerń jako dorosłość, siła i coś czego nie warto się wstydzić
– biel jako zaufanie i czystość, aby odbiorcy mogli zaufać klubowi
– niebieski jako inteligencja, mądrość, wiedza

Stworzyliśmy również prostą stronę internetową opisującą w co można pograć na spotkaniach klubu oraz kiedy takie spotkania się odbywają. Zamieściliśmy również partnerów klubu, wśród których pojawił się modny w mieście pub.

Zaleciliśmy klubowi organizować dwa rodzaje spotkań – jedne dla dzieciaków w Brzeskim Centrum Kultury, a drugie w Brzeskiej Scenie, czyli wspomnianym barze, dla dorosłych. Wtedy każdy gracz może zamówić napój alkoholowy, coś do jedzenia i spędzić czas w nietypowy sposób. To również przełamuje barierę pomiędzy ludźmi odwiedzającymi bar a klubem; buduje poczucie, że to nie jest zabawa dla dzieci.

Zaprojektowaliśmy dwa rodzaje plakatów – jeden skierowany do młodszych odbiorców, a drugi do starszych. Ten pierwszy komunikuje o spotkaniach dla dzieci i o dwóch grach karcianych, które mogą być tym dzieciom znane, a jednocześnie są bardziej kolorowe, a ich reklama oparta jest na dodatkowym serialu animowanym. Drugi plakat to już manifest do młodzieży i starszych osób o potrzebie znalezienia hobby. Brzeg to małe miasto gdzie zazwyczaj młodzi ludzie mają problem ze znalezieniem sposobu na spędzanie wolnego czasy i stąd taki sposób komunikacji.